Cadastre

Aquest departament constitueix una unitat gestora amb dos vessants d'actuació: per una banda exerceix una funció tributària que gestiona el Padró de l'impost sobre béns immobles, i per una altra, en virtut d'un conveni de col·laboració signat amb la gerència territorial del Cadastre, presta un servei al ciutadà que tramita els expedients de nous immobles o altres alteracions cadastrals.

Els nostres principals objectius són: Aprofitar els recursos endògens de l'Ajuntament per fomentar la cooperació amb la Direcció General del Cadastre y evitar desplaçaments innecessaris al ciutadà.

Competències

Gestió cadastral d’urbana

Es el registre administratiu que depèn del Ministeri d’Hisenda, en aquest registre es descriuen els béns inmobles rústics, urbans i de característiques especials. Està regulat pel Texte Refós de la llei de Cadastre Inmobiliari, la inscripció en el mateix es obligatòria i gratuïta, característiques que el diferencien del Registre de la Propietat.

La Secció de Gestió Cadastral s'encarrega de la tramitació de les alteracions cadastrals d'ordre físic, jurídic i econòmic dels béns immobles de naturalesa urbana del municipi.

Gestió Tributària del IBI (Impost Bens Immobles Urbana i Rústica)

Les funcions de la Secció són, entre d'altres, l'elaboració i el manteniment dels padrons fiscals del IBI urbana i rústica, a més del control, la redacció i l'actualització de la ordenança fiscal del IBI.

Per altre banda, s'encarrega de dur a terme: les liquidacions tributàries, la devolució d'ingresos, la resolució de recursos i reclamacions en matèria tributària i tramitació de les sol.licituds de beneficis fiscals.

Serveis municipals

  • Beneficis fiscals: exempcions o bonificacions (per família nombrosa, per habitatges de VPO, etc.).
  • Regularitzacions tributàries.
  • Recursos.

Serveis Cadastrals

  • Serveis accessibles des de la seu del cadastre (Accés amb autenticació: Certificat digital, DNIe, Cl@ve )
    • Declaració d'alteració cadastral dels béns immobles. Model 900D.
    • Canvi de titularitat Cadastral o variació en la quota de participació.
    • Altes de nova construcció, ampliació o reforma.
    • Demolició o enderrocament.
    • Segregació, divisió, agregació o agrupació de parcel·les.
    • Segregació, divisió, agregació o agrupació de locals.
    • Constitució del règim de divisió horitzontal sobre béns immobles.
    • Canvi de Cultiu o aprofitament.
    • Canvi d'ús o destino.
  • Sol·licitud de baixa cadastral.
  • Sol·licitud de trasters i places d'aparcament en pro indiviso.
  • Recursos i registre d'entrada.

Informació addicional

Normativa aplicable

  • Llei 39/2015, del Procedimient Administratiu Comú de las Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, de Régim Jurídic del Sector Públic.
  • Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
  • Llei general tributaria.
  • Ordenances fiscal reguladora de l'Impost sobre Béns Immobles.

Dades de contacte

Adreça: Avinguda de la Cúria 1, 07150, Andratx, Illes Balears.

Enllaços

enlazar  Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Andratx

enlazar  Oficina Virtual del cadastre

enlazar  ATIB( Pagaments de tributs)

enlazar  Direcció General del Cadastre