Programa d'Inspecció Tècnica de Residus "ITR" 2024

29-Dezember-2023

L'Ajuntament d’Andratx segueix apostant per millorar la gestió dels residus municipals i dona continuïtat al programa de foment del reciclatge o Inspecció Tècnica de Residus (ITR). Es tracta d’un programa voluntari que té com objectiu incentivar el reciclatge i bonificar els establiments comercials del municipi que separen correctament els residus sòlids urbans, amb un estalvi del 27% a la taxa de residus.

Per adherir-se al Programa ITR basta seguir les passes següents:

    1. Adhesió al Programa ITR

  • Per beneficiar-se de la taxa reduïda, cal adherir-se al Programa ITR abans del 28 de febrer de 2024.

  • Les sol·licituds es podran presentar:

    • PRESENCIALMENT. Al Servei d'Atenció Ciutadania (SAC) de l'Aj. d'Andratx, amb cita prèvia (de dilluns a divendres, de 8.30 a 13.30 h). Només per a aquelles persones no obligades a relacionar-se electrònicament, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015. Es pot descarregar la instància de sol·licitud en aquest enllaç.

    • TELEMÀTICAMENT. A la Seu Electrònica de l'Aj.t d'Andratx mitjançant certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin, en aquest enllaç

  • Pot adherir-se al Programa ITR qualsevol establiment comercial que ho desitgi, si està al corrent de pagament de la taxa de fems.

  • Els establiments que varen participar al Programa ITR a anys anteriors renovaran la seva adhesió automàticament.

  • Els establiments adherits que no hagin superat la inspecció als anys anteriors, hauran de tornar a sol·licitar-ho.

    2. Separar els residus adequadament

  • Cal lliurar i separar els residus sòlids urbans que es generen en el local de manera correcta per tal de possibilitar-ne el seu reciclatge en les següents fraccions: vidre, paper i cartró, envasos i rebuig.

  • El sistema de recollida assignat és el porta a porta.

    3. Acceptar la Inspecció Tècnica Residus (ITR)

  • L’adhesió al Programa ITR suposa acceptar la supervisió i el control d’un tècnic de Medi Ambient per tal de comprovar que el reciclatge es realitza correctament.

  • Es realitzaran, com a mínim, tres inspeccions anuals.

  • Només és possible un acta d’inspecció desfavorable. En cas, d’una segona inspecció desfavorable, s’aplicarà la tarifa normal.

En el cas dels locals i establiments comercials, la taxa ve determinada en funció de l’activitat, situació dels immobles i producció de residus de cada tipus de comerç. Aquests són exemples de taules comparatives de preus que són d’aplicació per a aquells locals comercials que separin correctament (taxa ITR) i aquells que no ho facin (taxa ordinària):

TASES

 

Es pot consultar tota la informació de les tarifes reduïdes amb l’ITR, a l’Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per recollida i tractament de residus sòlids urbans, en aquest enllaç.

RECOLLIDA SELECTIVA

La freqüència per treure la fracció de selectiva (cartró, envasos i vidre), d'orgànica (FORM) i de rebuig (RSU), s'ha de fer en funció de la temporada i sempre amb horari de 20 a 24 h, el dia assenyalat als quadres següents:

  • Tot el residu ha de romandre a l’interior de l’establiment i s’ha de treure a l’hora de tancar.
  • Els bars, restaurants i comerços han de tenir els seus propis contenidors per a les diferents fraccions (envasos i vidre) i el cartró, es podrà dipossitar a “faixos plegats” i ordenats.
  • Els contenidors s’han de senyalitzar amb el nom del local corresponent.
  • Aquests contenidors s'han d’ubicar davant l'establiment, excepte que l'Ajuntament estimi una altra ubicació més adient.
  • Els titulars han de recollir els contenidors immediatament després de la recollida, per tal d'evitar una mala imatge a la via pública i al mal ús que se'n pugui fer.

Per a més informació, es pot contactar a:

Departament d'Hisenda
+34 971 62 80 16

Departament de Medi Ambient
+34 971 62 80 11
[email protected]

Departament de Promoció Econòmica i Comerc
+34 971 62 80 00 Ext 220
[email protected]