Programa d'Inspecció Tècnica de Residus "ITR" 2024
L'Ajuntament d’Andratx segueix apostant per millorar la gestió dels residus municipals i dona continuïtat al programa de foment del reciclatge o Inspecció Tècnica de Residus (ITR). Es tracta d’un programa voluntari que té com objectiu incentivar el reciclatge i bonificar els establiments comercials del municipi que separen correctament els residus sòlids urbans, amb un estalvi del 27% a la taxa de residus.
Per adherir-se al Programa ITR basta seguir les passes següents:
1. Adhesió al Programa ITR
Per beneficiar-se de la taxa reduïda, cal adherir-se al Programa ITR abans del 28 de febrer de 2024.
Les sol·licituds es podran presentar:
PRESENCIALMENT. Al Servei d'Atenció Ciutadania (SAC) de l'Aj. d'Andratx, amb cita prèvia (de dilluns a divendres, de 8.30 a 13.30 h). Només per a aquelles persones no obligades a relacionar-se electrònicament, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015. Es pot descarregar la instància de sol·licitud en aquest enllaç.
TELEMÀTICAMENT. A la Seu Electrònica de l'Aj.t d'Andratx mitjançant certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin, en aquest enllaç
Pot adherir-se al Programa ITR qualsevol establiment comercial que ho desitgi, si està al corrent de pagament de la taxa de fems.
Els establiments que varen participar al Programa ITR a anys anteriors renovaran la seva adhesió automàticament.
Els establiments adherits que no hagin superat la inspecció als anys anteriors, hauran de tornar a sol·licitar-ho.
2. Separar els residus adequadament
Cal lliurar i separar els residus sòlids urbans que es generen en el local de manera correcta per tal de possibilitar-ne el seu reciclatge en les següents fraccions: vidre, paper i cartró, envasos i rebuig.
El sistema de recollida assignat és el porta a porta.
3. Acceptar la Inspecció Tècnica Residus (ITR)
L’adhesió al Programa ITR suposa acceptar la supervisió i el control d’un tècnic de Medi Ambient per tal de comprovar que el reciclatge es realitza correctament.
Es realitzaran, com a mínim, tres inspeccions anuals.
Només és possible un acta d’inspecció desfavorable. En cas, d’una segona inspecció desfavorable, s’aplicarà la tarifa normal.
En el cas dels locals i establiments comercials, la taxa ve determinada en funció de l’activitat, situació dels immobles i producció de residus de cada tipus de comerç. Aquests són exemples de taules comparatives de preus que són d’aplicació per a aquells locals comercials que separin correctament (taxa ITR) i aquells que no ho facin (taxa ordinària):
Es pot consultar tota la informació de les tarifes reduïdes amb l’ITR, a l’Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per recollida i tractament de residus sòlids urbans, en aquest enllaç.
RECOLLIDA SELECTIVA
La freqüència per treure la fracció de selectiva (cartró, envasos i vidre), d'orgànica (FORM) i de rebuig (RSU), s'ha de fer en funció de la temporada i sempre amb horari de 20 a 24 h, el dia assenyalat als quadres següents:
- Tot el residu ha de romandre a l’interior de l’establiment i s’ha de treure a l’hora de tancar.
- Els bars, restaurants i comerços han de tenir els seus propis contenidors per a les diferents fraccions (envasos i vidre) i el cartró, es podrà dipossitar a “faixos plegats” i ordenats.
- Els contenidors s’han de senyalitzar amb el nom del local corresponent.
- Aquests contenidors s'han d’ubicar davant l'establiment, excepte que l'Ajuntament estimi una altra ubicació més adient.
- Els titulars han de recollir els contenidors immediatament després de la recollida, per tal d'evitar una mala imatge a la via pública i al mal ús que se'n pugui fer.
Per a més informació, es pot contactar a:
Departament d'Hisenda
+34 971 62 80 16
Departament de Medi Ambient
+34 971 62 80 11
[email protected]
Departament de Promoció Econòmica i Comerc
+34 971 62 80 00 Ext 220
[email protected]