El Padró municipal és el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi. Les seves dades constitueixen prova de la residència en el municipi i del domicili habitual en aquest. Les certificacions que d'aquestes dades s'expedeixin tindran caràcter de document públic i fefaent a tots els efectes administratius.
Tota persona que viva a Espanya està obligada a inscriure's en el Padró del municipi en el qual resideixi habitualment. Qui viva en diversos municipis, o en diversos domicilis dins del mateix municipi, haurà d'inscriure's únicament en el qual habiti durant més temps a l'any.
Competències
- Gestió i revisió del padró municipal d'habitants, de conformitat amb les peticions realitzades:
- A instàncies de part (Registre General d'Entrada).
- A instàncies d'INE (Institut Nacional d'Estadística) via telemàtica.
- Treballs d'actualització i rectificació del Cens electoral.
- Enviament a l'INE de les variacions residencials mensualment.
- Proposta de xifres oficials de població.
- Organització i preparació dels diferents processos electorals:
- Eleccions municipals i autonòmiques.
- Eleccions a Corts Generals.
- Eleccions al Parlament Europeu.
Serveis municipals
- Altes en el Padró Municipal d'Habitants:
- Canvi de residència per procedència de l'estranger o un altre municipi.
- Naixements.
- Baixes en el Padró Municipal d'Habitants:
- Trasllat a l'estranger.
- Per inclusió indeguda (d'ofici o a instàncies de part).
- Defunció.
- Comunicades per l'INE.
- Modificacions en el Padró Municipal d'Habitants:
- Canvi de domicili.
- Rectificació o introducció de dades personals.
- Comunicades per l'INE.
- Certificats:
- Certificat d'empadronament/residencia.
- Certificat de convivència.
- Certificat de viatge.
- Certificat d'empadronament històric:
- Posteriors a l'última revisió referida a 1 de maig de 1996.
- Anteriors a la data 1 de maig de 1996.
- Certificat de convivència històric.
- Posteriors a l'última revisió referida a 1 de maig de 1996.
- Anteriors a la data 1 de maig de 1996.
- Certificats del nombre d'habitants total, per nuclis de població o segons les necessitats d'estudi (Taxa subjecta a la informació a facilitar).
- Certificats amb informe policial.
Ordenançes fiscals del any en curs
Informació addicional
Normativa aplicable a l'efecte del Padró d'Habitants
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local (Arts. 15-18).
- Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals (Arts. 53-107).
- Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
Organigrama i dades de contacte
Adreça: Avinguda de la Cúria 1, 07150, Andratx, Illes Balears.
Horari: De dilluns a divendres - de 8:30 a 13:30 hores.
Organigrama:
Departament d'Estadística
- Telèfon: 971 62 80 00 - Ext 222 / Ext 214
- Correu electrònic: [email protected]
Laura Monedero García - Regidora delegada d'Estadística
- Telèfon: 971 62 80 00
- Correu electrònic: [email protected]
Enllaç: