SUBVENCIONS PER A ESPORTISTES INDIVIDUALS D'ANDRATX

01-Setembre-2022

Per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 26 d'agost de 2022, es varen aprovar les bases reguladores i convocatòria per a la concessió de subvencions a esportistes individuals del municipi d'Andratx en concepte d'ajuda per resultats o participació en competicions esportives oficials en la temporada 2021/2022, i que diuen així:

1. Objecte i finalitat de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular ajudes i subvencions públiques per a promocionar la pràctica de l'esport local que concedeix l'Ajuntament d'Andratx durant l'any 2022. Amb el qual, es pretén fomentar la participació dels esportistes locals en competicions oficials d'àmbit autonòmic, estatal i internacional durant l'any 2022, comprenent les competicions celebrades entre els mesos de novembre de 2021 fins a agost de 2022 (tots dos inclosos). 

A fi de la present convocatòria, s'entendran competicions oficials, les següents: 

⦁ Campionats de Mallorca.

⦁ Campionats de Balears.

⦁ Campionats d'Europa.

⦁ Campionats mundials.

⦁ Excepcionalment, competicions nacionals o internacionals similars o de rellevància significativa, sempre que aquella similitud o rellevància sigui degudament justificada pel Tècnic superior d'Esports de l'Ajuntament d'Andratx. 

2. Crèdit pressupostari

Durant l'exercici pressupostari 2022, es destina la quantitat de 15.000,00 euros a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 341. .48918. 

3. Bases reguladores

Per tots els casos no previstos en aquesta convocatòria serà aplicable :

⦁ Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276, de 18 de novembre, 2003).

⦁ Reial Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions  (BOE 176 de 25 de juliol de 2006)

⦁ Ordenança general de subvencions d'Andratx 2017 (BOIB nº47 de 20 de abril de 2017).

⦁ La resta de normativa que resulti d'aplicació.

4. Beneficiaris

Els beneficiaris d'aquestes subvencions són les persones físiques que compleixin els següents requisits:

⦁ Esportistes federats de qualsevol edat que participin en diferents campionats d'àmbit autonòmic, nacional o internacional durant la temporada 2021/2022 sempre que aquests no tinguin caràcter professional. 

⦁ Que estiguin empadronats i amb residència legal en el municipi d'Andratx amb un mínim d'un any d'antiguitat. 

⦁ Complir amb els requisits establerts en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei general de subvencions. Destacant trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la SS o l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx. A tal objecte, una vegada finalitzat el període de la presentació de les sol·licituds, el Tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i de si són o no deutors del mateix per qualsevol altre concepte no tributari. 

5. Despeses subvencionables

Es consideraran despeses subvencionables

1. La compra o lloguer de material esportiu, que sigui imprescindible per a la competició en qüestió.

2. Despeses en transport i trasllats per a poder accedir a la competició que es tracti tant de l'esportista com del material indispensable necessari per a la competició, sense que sigui subvencionable el pagament de qualsevol mena de sanció o penalitat que pugui haver-se produït durant el transport. 

3. Despeses d'allotjament corresponents a la competició efectiva.

4. Despeses de manutenció indispensables per als dies de viatge i trasllat de la competició.

5. Drets d'inscripció a la competició oficial objecte de la subvenció.

En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor del mercat.

6. Naturalesa de la subvenció

La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'han de resoldre segons aquests criteris.

Aquestes ajudes, són compatibles amb altres ajudes destinades a la mateixa actuació, però, en qualsevol cas, conjuntament amb les altres ajudes, les quantitats atorgades no podran excedir el cost total de l'actuació. L'import de la subvenció, juntament amb el de les subvencions concedides per a la mateixa finalitat per altres entitats públiques o privades, no pot passar del cost de l'activitat. 

7. Procediment de concessió

Les subvencions concedides conforme a aquesta convocatòria, ho seran mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, de manera que seran subvencionades totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s'estableixen, i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds; d'acord amb l'assenyalat en l'article 18 de l'Ordenança reguladora de subvencions d'Andratx. 

Les sol·licituds es podran resoldre individualment, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació d'aquestes, a mesura que aquestes entrin en el registre de l'Ajuntament d'Andratx. Si s'esgota el crèdit destinat a la convocatòria abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes, mitjançant resolució que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

8. Import de la subvenció

L'import de la subvenció tindrà el caràcter d'import cert, serà una quantia fixa tenint en compte els següents punts :

- Per classificació (aparèixer en la classificació final independentment del resultat) en:

⦁ Campionat de Balears (200.-€)

⦁ Prova Nacional o Internacional de rellevància significativa (300.-€)

⦁ Campionat d'Espanya o equivalent (400.-€)

⦁ Campionat d'Europa, Mundial o equivalent (500.-€)

- Per resultats en las competicions oficials objecte d'aquesta subvenció:

⦁ Podi (2º- 3º) Campionat de Mallorca (100.-€)

⦁ Podi (2º- 3º) Campionat de Balears (250.-€)

⦁ Podi (2º- 3º) Prova Nacional o Internacional de rellevància significativa (350.-€)

⦁ Podi (2º- 3º) Campionat d'Espanya o equivalent (450.-€)

⦁ Podi (2º- 3º) Campionat d'Europa, mundial o equivalent (550.-€)

⦁ Campió/na de Mallorca (150.-€)

⦁ Campió/na de Balears (400.-€)

⦁ Campió/na Prova Nacional o Internacional de rellevància significativa (400.-€) 

⦁ Campió/na d'Espanya o equivalent (700.-€)

⦁ Campió/na d'Europa, mundial o equivalent (1000.-€) 

- Per vulnerabilitat i risc d'exclusió social:

⦁ Per a esportistes amb llicència federativa en vigor, integrant d'unitat familiar sense recursos econòmics i amb informe favorable de serveis socials segons reglament municipal de prestacions econòmiques de l'Ajuntament d'Andratx  (250.-€).

Els imports no són acumulables tenint-se en compte només la classificació de major categoria i que li correspongui la major quantia. 

9. Presentació i contingut de les sol·licituds de subvenció

Presentació

1. Les sol·licituds de subvenció es podran presentar a partir del dia 5 de setembre fins al 23 de setembre de 2022, tots dos inclosos, o fins que s'esgoti el crèdit de la convocatòria .

Les sol·licituds es podran presentar, d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de les següents formes:

⦁ PRESENCIALMENT (només per a aquells subjectes no obligats a relacionar-se electrònicament, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/15*): 

- En el Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (08.30 a 13.30 de dilluns a divendres) o en qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de Comunitats Autònomes o  de les entitats que integren l'Administració local. 

- Per correu postal. En aquest cas, presentar els documents dins d'un sobre obert, amb la finalitat que el personal de l'oficina de Correus pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotats en el resguard justificatiu de la presentació. 

⦁ TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/). Per a poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin. 

*D'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, en tot cas estan obligats a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, els següents subjectes:

a. Les persones jurídiques.

b. Les entitats sense personalitat jurídica.

c. Aquells que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzin amb les Administracions públiques en exercici d'aquesta activitat professional. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'entendran inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.

d. Aquells que representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració. 

e. Els treballadors de les Administracions Públiques per als tràmits i actuacions amb elles, per raó de la seva condició d'empleat públic, en la forma que es determini reglamentàriament en l'Administració. 

Per la qual cosa, de conformitat amb el qual estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'Administració pública ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica. En cas que es faci un requeriment a la persona interessada, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

2. Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan gestor ha de requerir a la persona interessada perquè ho esmeni en el termini màxim de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la  resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

3. Presentar la sol·licitud de subvenció, suposa que la persona sol·licitant autoritza l'Ajuntament d'Andratx per a obtenir l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social, i amb l'Ajuntament d'Andratx a través de certificats telemàtics. En l'últim cas, no cal aportar cap certificat. Si la persona sol·licitant denega expressament aquesta autorització, els haurà d'aportar juntament amb la sol·licitud. 

Contingut

1. Les sol·licituds per a obtenir la subvenció s'han de presentar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita l'Ajuntament d'Andratx i que es poden trobar en la seu electrònica de l'Ajuntament  de Andratx https://andratx.sedelectronica.es.

La sol·licitud consta de la documentació següent:

1.1 Annex 1. Model de sol·licitud i declaracions responsables.

1.2 Còpia del DNI de la persona sol·licitant de la subvenció, en cas d'un menor d'edat, també el DNI del tutor legal que indiqui en l'Annex 1.

1.3 Memòria de l'activitat objecte de la subvenció.

1.4 Còpia del llibre de família o representació legal, per a casos de menors d'edat.

1.5 Document justificatiu expedit per la federació corresponent on indiqui la classificació del sol·licitant en la competició per la qual opti aquesta subvenció.

1.6 Justificació de la despesa. El beneficiari haurà d'aportar els justificants de despesa i de pagament.

1.7 Declaració responsable de la realització de l'activitat subvencionada (Annex 2)

1.8 Certificat bancari (model SEPA) (Annex 3)

a) En el cas que el creditor sigui persona jurídica, mitjançant signatura i segell de l'entitat bancària corresponent. 

b) En el cas que el creditor sigui persona física, la signatura i el segell de l'entitat bancària poden substituir-se per certificat de titularitat bancària o per un document bancari que acrediti aquesta titularitat. 

10. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment 

La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria, se subjectarà als principis enumerats en l'article 8.3 de la LGS.

La Junta de Govern Local serà l'òrgan encarregat d'aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la, en virtut de Decret número 2022-1843, de 6 de juliol de 2022, pel qual la senyora Estefanía Gonzalvo, batlessa de l'Ajuntament d'Andratx, delega un conjunt de competències a la Junta, entre les quals es troba la de concessió d'ajudes, subvencions i beques econòmiques. 

Rebut l'informe per l'òrgan instructor que gestioni les sol·licituds de subvencions i comprovat que els sol·licitants compleixen amb els requisits exigits, es dictarà la proposta de resolució corresponent. I posteriorment, la Junta de Govern Local resoldrà la convocatòria, amb indicació dels extrems continguts en la proposta de resolució definitiva. 

11. Notificació de la concessió i termini per a resoldre

Les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en la pàgina web i el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, en els termes de la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals. 

El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima a les persones interessades per a entendre desestimada, per silenci administratiu, la sol·licitud de concessió de la subvenció. 

12. Justificació de la subvenció

Les actuacions subvencionades s'han de dur a terme durant la temporada 2021/2022 (entre els mesos de novembre de 2021 i agost de 2022, tots dos inclosos).

Les subvencions es concedeixen en consideració als requisits establerts en aquesta convocatòria.

Per aquest motiu, no requereix cap altra justificació per part de les persones beneficiàries que l'acreditació dels requisits establerts abans de la concessió de la subvenció, sense perjudici dels controls que es puguin establir per a verificar l'existència. 

No obstant això, una vegada finalitzada la competició esportiva, el beneficiari ha de sol·licitar a la Federació que ha dut a terme la competició subvencionada un certificat d'assistència i guardar-lo com a documentació justificativa de la realització de l'activitat que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció a l'efecte d'un possible control financer posterior.

En el supòsit de baixa abans de finalitzar la competició esportiva en la qual s'ha inscrit el/la esportista per motius no justificats, el beneficiari haurà de reintegrar la part proporcional de l'activitat subvencionada i no realitzada. 

Documents justificatius de la despesa efectuada i que ha de presentar el beneficiari:

Els documents justificatius de la despesa realitzada seran factures oficials girades a nom del beneficiari de la subvenció o el tutor legal en cas de menor d'edat i document acreditatiu del pagament de les factures presentades com a justificants de la realització de la despesa (rebut o comprovant bancari). No s'acceptarà únicament el fet que la factura indiqui PAGAT, o similar.

A més, la documentació acreditativa del pagament segons la forma utilitzada per la persona beneficiària serà la següent: 

a) Pagament mitjançant domiciliació bancària : 

Notificació bancària del càrrec i extracte bancari on ha de constar el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, on ha de constar el titular i número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i la data de l'operació. 

b) Pagament en efectiu :

Rebut, signat i segellat pel centre, en el qual s'ha d'especificar la despesa al fet que correspon el pagament, la data i l'expressió «rebo en metàl·lic». Sota la signatura han de figurar el nom, els cognoms i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 500 €. 

c) Pagament mitjançant transferència bancària o ingrés en un compte bancari :

Còpia del justificant d'ordre de transferència bancària o del document bancari que acrediti el pagament en el qual han de constar el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda on consti el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior. 

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit :

Tiquet de compra on consti el pagament amb targeta, en cas que no s'indiqui en la factura, i extracte del compte on ha de constar el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en quina, com a mínim, ha de constar el titular i el número del compte corrent on es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.

Totes les operacions de pagament s'han de fer a nom i per compte de la persona sol·licitant o el tutor legal en cas de menor d'edat.

La data de les factures oficials haurà d'estar compresa entre el mes de novembre de 2021 i el mes d'agost de 2022, tots dos inclosos. 

13. Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries han de complir les obligacions establertes en l'article 8 de l'Ordenança Municipal de Subvencions d'Andratx i en l'article 14 de la Llei 38/2003 general de subvencions. 

Són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, dur a terme l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions. 

b) Justificar, davant l'òrgan que concedeix la subvenció el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió o el gaudi de la subvenció. 

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i qualsevol altra comprovació i control financer que pugui ser realitzat pels organismes de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li requereixin de l'exercici de les actuacions anteriors.

d) Informar l'organisme que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Acreditar abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'estat i amb l'Ajuntament d'Andratx, i de les obligacions amb la Seguretat Social. 

f) Disposar dels llibres comptables, els registres tramitats i altres documents degudament auditats en els termes que s'exigeix en la legislació mercantil i sectorial que s'apliqui a la persona beneficiària en cada cas, així com tots els Estats comptables i els registres específics exigits en la convocatòria de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

h) Adoptar les mesures de difusió establertes en l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003 General de Subvencions.

i) Donar publicitat de les subvencions i ajudes rebudes en els termes i condicions establertes en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. En cas que es faci ús de la previsió continguda en l'article 5.4 de l'esmentada llei, la Base de Dades Nacional de Subvencions, servirà com mig electrònic per al compliment de les obligacions de publicitat. 

j) Reintegrar els fons rebuts en els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003 General de Subvencions.

14. Pagament de la subvenció

Juntament amb la sol·licitud de l'ajuda s'ha de presentar la documentació justificativa establerta en el punt 9 d'aquesta convocatòria.

Amb la finalitat d'agilitzar el pagament de l'ajuda, una vegada s'hagi comprovat que el sol·licitant compleix els requisits per a ser beneficiari de l'ajuda i es dicti la corresponent resolució de concessió de la subvenció, s'abonarà l'import de la subvenció concedida. 

15. Reintegrament i pèrdua del dret al cobrament de la subvenció 

Per a l'aplicació del reintegrament s'estarà a les causes i el procediment establerts a la present convocatòria (destacant l'article 13 d'aquesta), en els articles 36 i següents de la Llei 38/2003 General de Subvencions, 96 i següents del Reglament General de Subvencions, i 49 i següents de l'Ordenança reguladora de Subvencions d'Andratx. 

16. Presentació de recursos

Contra la resolució per la qual s'aproven les presents bases, cap recurs potestatiu de reposició o directament el contenciós-administratiu. Recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la desestimació presumpta. El recurs de reposició haurà de presentar-se en el Registre General d'aquest Ajuntament o en les dependències i mitjans a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, i s'entendrà desestimat quan no es resolgui i notifiqui en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seva interposició, i en aquesta via contenciós-administrativa. Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 anteriorment citat, i als articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació del present acte. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs que consideri pertinent.

I si no es resolgués en termini el procediment de concessió d'ajudes, hem d'assenyalar que, segons allò que s'ha fixat en l'article 25.4 i 5 LGS, transcorregut el termini de sis mesos des de la iniciació sense resoldre i notificar resolució, els interessats podran entendre desestimada la seva sol·licitud. A partir d'aquest moment podran interposar el recurs potestatiu de reposició (en un mes des que es produeixen els efectes de silenci administratiu) o, directament, el contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós. 

17. Infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació, podrà donar lloc a l'aplicació del règim de sancions establert en la LGS.